Kariyerinize yeni mi başladınız? İşinizi değiştirmek mi istiyorsunuz? Ya da iş hayatında ilerleme kaydetmek için ne yapacağınızı düşünüyorsunuz. Carolyn Boyes “Kariyer Yönetimi Sırları” kitabında aşağıda bize birkaç ipucu sunmuş.
“İnsanlarla mı, fikirlerle mi, nesnelerle mi yoksa verilerle mi çalışırken daha iyisiniz? Hangi alanda doğuştan yetenekli olduğunuzu keşfedin.
İnsanlar: Örneğin insanları etkilemek, ikna etmek, desteklemek, onlara yardım etmek, onlarla pazarlık etmek, onlara bir şey satmak, onları eğlendirmek ya da onlara bir şey öğretmek
Fikirler: Yenilikçi, deneysel, ileri görüşlü ya da yaratıcı olmak; soyut konularda gelecekteki olasılıklarla ilgili düşünebilmek; işleri daha iyi bir hale dönüştürmek; doğaçlama yapmak; tasarlamak
Nesneler: Örneğin, el işleri, makinelerle ya da teçhizatla uğraşmak; alet kullanmak; pratik becerilere sahip olmak
Veriler: Sayılar ya da bilgilerle ilgili detaylarla uğraşmak, verileri yorumlamak ve sunmak, bilişim teknolojileri, organize etmek ve yönetmek
Geçmişte kullandığınız becerilerin listesiyle iyi olduğunuz şeylerin listesini karşılaştırın. Böylece kişisel envanterinizi çıkarmış olursunuz.”
Kaynak: Carolyn Boyes – Kariyer Yönetiminin Sırları