Herkesin Kolaylıkla Farkına Varabileceği 8 Depresyon Belirtisi

Depresyon çok ciddi bir hastalıktır. Sıradan yorgunlukla karıştırılabilir, aşırı çalışmayla gizlenebilir veya aksine, mutluluk gibi de görünebilir. Üzüntü, inisiyatif eksikliği, fiziksel ve ahlaki gücün kaybı bu hastalığın sadece birkaç özelliğidir. Yalnızca bir uzman, depresyonu doğru bir şekilde teşhis edebilir ancak bu duygusal çöküntüyü siz de fark edebilirsiniz.

İşte o belirtilerden bazıları;

1. Felsefi Eğilim

Gizli depresyondan muzdarip insanlar çoğunlukla soyut cümleler kullanarak felsefi konular hakkında konuşmaya çalışırlar. “Bu tür şeyler bana her zaman olmaktadır” yerine “Yeterince uyku çekmedim” gibi. İnsanlar yaşamın anlamı hakkında konuşmaktan hoşlanıyorlar, doğru. Ancak depresyonda olan birinin sözleri genellikle soyut ve belirsizdir. Psikologlar, bir kişinin düşünceleri ne kadar kesin olursa, mutlu olma şansı da o kadar yüksek olur derler.

2. Mazeret Arama

Depresyona maruz kalmış kişiler, gerçek isteklerini ve hüznünü gizlemek için mazeretler kullanırlar. Örneğin, bir arkadaşın doğum günü kutlamasına gitmemek veya meslektaşları ile öğle yemeğine çıkmamak için çeşitli hikayeler ortaya atabilirler. İkna edici bahaneler, duygusal durumunuzla kimseyi rahatsız etmeyecek şekilde bir kapak görevi görür.

3. Tepkisizlik

Depresyonu olan insanlar, bir realiteyi farklı bir şekilde yorumlayabilir. Herkesle aynı fikirde olabilir, görüş ve arzularını ifade etmeyi bırakabilir, hakaret etmeyi bırakabilir veya kaçınılmaz olsa bile acıyı hissetmeyebilirler; örneğin bir yakınlarını kaybettiklerinde.

4. Psikoloji Bozukluğu Kaynaklı Fiziksel Rahatsızlık

İnsanlar genellikle depresyona bağlı olarak kalp ağrısı, solunum zorluğu, baş ağrısı, diş ağrısı ve benzer semptomlar ile mücadele ederler. Muayene olduklarında aslında her şeyin yolunda olduğu görülür. Bu endişe ve gerginlik hali, psikosomatik ağrıların ortaya çıkmasına sebeptir.

5. Takıntı

Depresif bir durumda, insanlar bazı şeyler için takıntı yaparlar. Cevap aradıklarına eminiz, ancak bu saplantılı düşünceler sorunlarını çözemez. Tersine, bir cevap bulmaya çalıştıklarına dair bir illüzyon yaratırlar. Örneğin; bir kişi oldukça abartılı bir şekilde her şeye karşı isteksizdir. Hep aynı sorundan bahseder ve konuşmak yerine hareket etmeye çalışmaz. Limit Yok filminden bir örnek verebiliriz… Filmdeki kahramanımız, bir kitap yazma ve sonrasında gelecek olası bir başarıyı saplantı haline getirdi. Bu sebeple akrabalarını ve arkadaşlarını birer birer kaybederek, ilgisizliğe ve strese kapıldı.

6. Düzensizlik ve Dağınıklık

Depresif bir durum, kişinin görünümünü de etkiler. Bir kişi hijyen kurallarını bir kenara bırakıp evini temiz tutmamaya başlamışsa, bir şeylerin yolunda gitmediğini düşünmek için çok geçerli bir sebebiniz var demektir. Bu, daha önce hiç düzensizlik sorunu yaşamayan insanlar için geçerlidir.

7. Üretkenliğin Azalması

Bu da kötü bir işarettir. Kişi, günlük rutin görevlerle baş edemez, bilgileri unutur, sık sık yorulur ve yaptıklarını anlamsız hisseder. Tam tersi olarak da, daha önce sıkı bir çalışma içinde olmayan insanlar, işlerin yoğunlaşması ile birlikte ‘işkolik’ tabirinin arkasına sığınıyor olabilirler. Bu sığınma, onların gerçek duygularını örtmesi için üretilmiş bir perde gibidir.

8. Gösterişli Mutluluk

İnsanlar sıklıkla depresyonunu olumlu bir hava halinin arkasına gizlemeye çalışırlar. Ve kural olarak, onlar gerçekten dünyadaki en mutlu ve en kaygısız insanlardır, onlar için tabii. Ciddi konuşmalar yapmaktan kaçınırlar ve tatsız konularda bile gülmeye ve güldürmeye çalışırlar. Onları sadece uzun ve güven veren bir konuşma yaparken anlayabilir ve yardım edebilirsiniz.

Hem Kendinize Hem O İnsanlara Nasıl Yardımcı Olabilirsiniz?

-Arkadaşlarınızdan veya akrabalarınızdan birinde depresyon belirtisi olduğunu düşünüyorsanız, sağlığı ve sorunları hakkında onlarla konuşmaya çalışın. Yardımınızı sunun. Her şeyi reddederlerse, onları bir süre yalnız bırakın ve davranışlarını gözlemleyin.

-Sorunlarını göz ardı etmeyin ve şaka yapmayın. “Dur”, “Sakin ol” gibi ifadeler genellikle işe yaramayacaktır.

-Ev işleri ve rutin görevlerle ilgili yardım edin. Depresyon, bir kişinin duygusal ve fiziksel gücünü azaltır.

-Depresyonda olan birini, birdenbire sosyalleşme çabası içine sokmaya çalışmayın.

-Durumlarını kabul etmeyen depresyon hali içindeki kişilerle ilişkinize minik aralar verin. Bu arayı uzatmayın.

-Ona, bir doktora gitmek zorunda olmadığı masalları anlatmayın. Profesyonel yardım önerin.

-İlgili olun. Instagram’daki her gülümseme ve mükemmel bir ileti, ciddi sorunları gizleyebilir.

Kaynak
Yorumlar
Yükleniyor...