Sağlıklı Uyku Nasıl Olur?

[n]Beyin > Sağlık, Yazılar 7 Ekim 2016
5.851

Öncelikle şunu belirtmek isterim ki “Bir kişinin günde 8 saat uyması gerekir, yatağa girince 14 dk içinde uykuya dalınmalıdır” gibi cümlelerin kesinliğine  inanmamaktayım. Bilim, sürekli bir yenilenme içindedir. O nedenle 10 sene önceki doğru, şimdi yanlış ya da eksik olabiliyor. Her insanın ihtiyacı farklı olduğundan birey kendini tanımalıdır.

Araştırmalara genel olarak bakacak olursak bir birey için gereken uykunun 4-10 saat arasında değiştiğini görürüz. Bilimde yok sayılmayacak bir unsur olan genetik, uyku konusunda da devreye girer.

Güzel bir uyku bizden ne ister?

*İlk olarak kesinlikle uyku tam anlamıyla gelmeden yatağa girilmemelidir.

*Uyuma ve uyanma saati  değişmemelidir.

*Bireyin kendi rahat edeceği fiziksel koşulları önceden oluşturmalıdır (Yatağının konumu, ses, ışık…)

*Kafein gibi uyarıcı madde içeren ürünlerden geç saatlerde kaçınılmalıdır. (kahve, çikolata, kola…)

*Aşırıya kaçmamak şartıyla spor yapılmalıdır.

*Uyumadan  önce rahatsız edecek yiyecekler ve içecekler tüketilmemelidir.

*Belki de en önemlisi, yatakta kesinlikle kitap okunulmamalıdır. Telefon, TV gibi teknolojik aletlerle de uğraşılmamalıdır.

Bu maddeler, hemen hemen her birey için uykunun kalitesini etkileyen unsurlardır. Ancak bazılarınız “Ama ben şu şekilde gayet uyuyabiliyorum, etkilenmiyorum” diyebilir. Bazı kişisel alışkanlıklarımıza uyum sağlamış olabiliriz ve rahatsız olunmayacak bazı durumlardan rahatsızlık duyabiliriz. Bunun için birey olarak kendimizi tanımalı ve en uygun koşulları kendimiz için oluşturmalıyız. Mutluluk zinde bir zihinde başlar.

Etiketler: ,
Bu yazı üyemiz tarafından hazırlanıp [n]Beyin Editörü tarafından düzenlenmiştir.
[n]Beyin Üyeleri Ne Diyor?

Henüz hiç yorum yapılmamış.

Site yorumları geçici olarak kapalıdır.

Facebook Yorumları