Yaz Sıcaklarına Dikkat

Yazın en sıcak zamanlarını yaşadığımız şu günlerde sağlığımıza dikkat etmekte fayda var. Kardiyoloji Uzmanı Dr. Gürsel Ateş’in alınması gereken önlemlere dair önerileri var:

  1. Sıvı kaybına karşı bol su için. Karpuz, kavun gibi bol su içeren meyveler tüketin.
  2. Güneşten korunun. Omuzlarınızı da gölgede bırakan şapkalar takın.
  3. Güneş koruyucu krem sürün, kremi 2 saatte bir yenileyin.
  4. Güneşin çok kızgın olduğu öğlen saatlerinde fiziksel aktiviteden kaçının.
  5. Hafif, vücudunuzu sıkmayan, havadar, pamuklu ve açık renkli giysiler giyin. Gözlerinizi korumak için güneş gözlüğü takın.
  6. Otomobil ile seyahate çıktığınızda ara ara mola verip 10 dakika yürüyüş yapın. Hem biraz enerji harcamış olursunuz hem de kan dolaşımınızı hızlandırarak kendinizi daha zinde hissedersiniz.
  7. Seyahatlerde yanınıza sağlıklı atıştırmalıklar alın. Sokaklarda hazır gıdalar tüketmekten kaçının. Yanınızda ayrıca su da bulundurun.
  8. Özellikle obez ve 50 yaş üstünde olup kalp hastasıysanız yaz aylarında daha da dikkatli olun. Almanız gereken ilaçlar, yaşam tarzı değişiklikleri ve yapılabilecek egzersizler konusunda mutlaka doktorunuza danışın. Yaz aylarında özellikle suyu, susamadan da için.
  9. Ayakkabılarınız ayaklarınızı terletmesin. Rahat, havadar ayakkabılar tercih edin, çoraplarınızı pamuklu olmalı.
  10. Hızlı yürümeyin, kendinizi yormayın. Sokaktaysanız yorulduğunuzda mutlaka dinlenin.

Kaynak: Vital

Yorum Yap