Z Kuşağı Sosyal Medyayı Terk Ediyor

90’ların sonunda doğan Z kuşağı, anne babaların onlar bebekken açtıkları sosyal medya hesaplarını birer birer kapatıyor. Bu eğilimin sebebi nedir diye araştırdığımızda özel hayatlarını kendilerine saklamak istedikleri cevabını alıyoruz. Ayrıca bu nesil, bize göre dijital ayak izinin de daha fazla farkında. Bilgi ve izinleri dışında herhangi bir mecrada ya da pazar araştırmasında yer almak istemiyorlar.

Konu buradan açılmışken “Sosyal medya hesaplarını kapatmanın artıları ve eksileri ne olabilir?” diye sorabiliriz. Şu bir gerçek ki günümüzde iletişimimizin büyük bölümü sosyal medya üzerinden gerçekleşiyor. Çoğumuz en az bir adet sosyal medya uygulamasına (Facebook, Twitter, Instagram vb) üyeyiz. Öte yandan, sosyal ağlar zamanımızın önemli bölümünü alıyor. Konsantrasyonumuzu dağıtıp enerjimizi asıl yapmamız gereken işlere yöneltmekten bizi alıkoyabiliyor.

Birçok kişi sosyal medya hesaplarını kapattıktan kısa bir süre sonra bu mecralara geri dönüyor. Neden derseniz etkinliklerden, konserlerden, sanatsal faaliyetlerden ve gündemdeki gelişmelerden habersiz kalıyorlar ya da bunlardan yeterince hızlı haberdar olamadıklarını düşünüyorlar.

Bu durumda ne yapmalıyız? Öncelikle dostlarımız, iş arkadaşlarımız ve sınıf arkadaşlarımızla iletişim kanallarımızı belirlememiz gerekiyor. Örneğin Twitter arkadaşlarınız sizinle e-posta ya da diğer mecralardan haberleşmeye sıcak bakıyor mu? Belki başka bir hesapları yok ve açmak istemiyorlar. Öte yandan hesaplarımızın bir kısmını ya da tamamını kapatmanın size ne kazandıracağını düşünün. Daha çok kitap okumak, yabancı dil öğrenmek, çevrimdışı ilişkilerinizi güçlendirmek ya da başka yaratıcı faaliyetlerde bulunmak söz konusu olabilir mi? Karar sizin.

Yorum Yap